onsdag den 4. januar 2012

Iben Hjejle HP i Elsebeth Egholms krimi-serie!!


Iben Hjejle skal spille med i en ny krimiserie som skal kører på tv2 i start 2013. Jeg er total oppe at kører, da jeg læste dette, for det første elsker jeg Iben Hjejle, og for det andet er det forfatteren Elsebeth Egholms serie om journalisten Dicte, som undertegnede er ved at læse. Jeg er næsten færdig med første bog, og alle de andre står klar på hylden, så må heller se at komme i gang, så jeg er færdig når serien starter, for den bliver jeg simpelthen nød til at se. For mig er det simpelthen så stort! Min ynglings forfatter er Elsebeth Egholm, og er tryllebundet af hendes serie om Dicte. Glæder mig så meget til at se den, men skal nå at læse de sidste bøger i serien, så må heller se at komme i gang.


Krimiserien kommer til at hedde ”Dicte” som jeg kan forstå det. Og Iben Hjejle spiller hovedrollen som journalisten Dicte. Dictes to bedste veninder spilles af Lena Maria Christensen, og Lærke Winther. Mikael Birkkær spiller kriminalkommissær Wagner, Dar Salim spiller fotografen Bo, og Asger Reher spiller avisens koleriske chefredaktør. Helt sikkert nogle af Danmarks bedste skuespillere.


Elsebeth Egholm var desuden masterbrainen bagved det univers fra tv2 krimiserie ”Den som dræber”

”Dicte” er på trods af at være en krimiserie, beregnet til at være for hele familien imod sætning til ”Den som dræber”. Den bliver sendt i den bedste sende tid. Og jeg har haft en mindre dialog med forfatteren Elsebeth Egholm, som har set en lille prøveindspilning, som kun glæder sig over. Nu have jeg svært ved at forstille mig Iben Hjejle som Dicte efter at have læste den første bog, men er fortrøstningsfuld, da Elsebeth Egholm har skrevet at hun egner sig perfekt til rollen, hvilket hun jo bygger ud fra den prøveindspilning som hun har set. Og jeg sætter min fulde lid til at dette er tilfældet. Så jeg kan slet ikke vente.


I øvrigt kan jeg kun varmt anbefale at læse hendes bøger, min forelskelse startede da jeg læste Tre Hundes Nat som er hendes pt. Sidst udkommende bog, og der kommer en toer til den allerede i starten af dette år, som jeg slet ikke kan vente med. Så elsker du krimi-genren, så tror jeg bestemt ikke at du vil blive skuffet, jeg blev i hvert fald utrolig overrasket, så meget at jeg som sagt købte hele Dicte serien som består af 6-7 bøger. Og jeg elsker hendes stil, man kan slet ikke slippe bogen igen, det er virkelig så svært at lægge den fra sig igen. Så varm anbefaling herfra!!


Venligst JKKN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar