fredag den 23. september 2011

Forbandede harddisk

 
"ja ja jeg køber en ekstern harddisk og lægger alt mit lort over på. Ellers køber jeg da bare en USB -nøgle, hvor jeg kan have mine ting på; alle mine noveller, alle mine digte, alle mine essays, og bedst af alt, alle mine geniale ide til nye noveller, hovedpersoner, alle mine daglige øvelser både opgaverne, men da også svarene, alle gode links, alle mulige samlede gode råd fra forfatter, fra bøger og nettet, som fyldte mere end 50 dokumenter ..Nå ja og alle mine E-BOOKs Ja alle disse ting er skønne at have som forfatter ikk sandt ??!!"


DE ER FUCKING VÆK NU !!


Min harddisk gik ned i går, helt uventet, den har fungerede perfekt ingen ting der, og selvfølgelig fik jeg mig aldrig taget sammen til at lave en backup.


Så alle i skønne mennesker derude, forfatter eller ej; LAV EN BACKUP NU!!


Heldigvis er min søde mand en haj til computer, og kan måske, men kun et meget lille måske redde mine ting, men lige nu føler jeg mig så fortabt. Han har været så sød at sætte en ny harddisk i, men nu er min computer jo helt tom - frygteligt. T Har dog allerede lagt Open Office ind som er mit ynglings skriveprogram. Ikke nok med alle mine vigtige forfatter-ting, havde jeg flere hundrede billeder, som nu er gået tabt, ingen backup ingenting – dumt!


Jeg kan kun sige en ting til jer alle sammen;


FÅ NU for pokker lavet en kopi af jeres ting, om det er på en anden harddisk eller en USB nøgle, i kommer til at fortryde det så meget, hvis det går galt. Og det kan altså ske om fem minutter, i morgen eller hvornår. Der kommer ingen venlig forvarsel. Og man tror ikke det sker, men det gør det!!Bitterheden er i hvert fald stor hos mig lige nu, så dumt ikke at lave den backup. Min mand siger han måske kan lave den harddisk der gik ned igen, fuck jeg beder og krydser alt hvad krydses kan! Det skal bare lykkes!! Måske har jeg nok computeren her nu, men den er helt tom, et virkelig trist syn må jeg sige.


Venligst JKKN – helt nede, men stadig med et smil på læben ;-)



NOTE til mig selv:Vent ikke flere måneder med at få lagt alle mine ting over på en USB - nøgle eller harddisk opdater dagligt!!

2 kommentarer:

  1. ... husk nu også at tage jævnlige backups på cd-rom eller dvd af 1)selve harddisken 2)egne tekster 3)tilføjede downloads.
    Så er systemet lettere at reetablere hvis ... (ALT bryder sammen før eller senere)

    Der findes gratis backup-programmer som klarer dette job stort set automatisk ;)

    * SUPER site, du har her! Masser go'e råd til andre forfattere! *

    venligst,
    din ven 'Haleløs' ;)
    PS: i OPRØRs novellekonkurrencen var der faktisk intet krav om, at novellen 'ikke tidligere måtte have været offentliggjort' !!!!!!!!!!

    SvarSlet
  2. Kære Haleløs min ven fra forfattersiden.dk
    Dejligt at se du har taget dig tid til at kigge forbi min ydmyge blog.
    Tak for rådene iøvrigt, har i hvert fald lært noget af at jeg mistede alt. backup-programmer er perfekt! Det er sket før at jeg har mistet alt, men når man skriver, og har en masse dokumenter med ens skriverier, samt har opbygget så meget god information om at skrive, så gør det sgu ondt helt ind i hjertet! Alt hvad man har skrevet får man jo ikke igen, og man husker jo ikke alt. måske nogle af ideerne, men alt er jo tabt! Frygteligt!
    Ideen med siden er at samle en hel masse lækkerier for forfatterspir som jeg selv, det er absolut også en lærerig process for mig selv. Jeg er netop begyndt at poste en bunke af Grammatiske Huskeregler som jeg har samlet med tiden. Det er nogle jeg selv terper og ofte kigger på når jeg skal rette, og tænkte at det var perfekt til min side, det er netop sådanne ting jeg gerne vil ud med. gode råd, tips og tricks, links, og naturligvis nogle af mine egne digte og noveller.
    Men 1000 TAK for visitet, og ikke mindst kommentaren - det er så dejligt når folk efterlader en hilsen!! Venligst JKKN

    SvarSlet