onsdag den 14. september 2011

Novellekonkurrence – vind udgivelse af egen bog

Jeg faldt lige over denne konkurrence, der er tre små uger til deadline. Så der skulle gerne være en chance for nogle af jer stadig at nå det.


Jeg vil selv prøve at sende et indlæg ind, og vil naturligvis lægge det ind her, men må vist heller vente med det indtil jeg ved om jeg er videre, kan ikke forstille mig at det er en god ide at offentliggøre det, nu når det er en konkurrence. Da i hvert fald ikke før man har fået svar. Dog ved jeg ikke om man må eller ej.
Det skal lige siges at har jeg absolut ingen forventninger, om at jeg skulle gå hen og komme i betragtning som en af vinderne. Og det er helt bund ærligt. Jeg er et helt nyt spir, som først har genoptaget skriveriet efter næsten et helt årtis pause!
Desuden der findes et utal af ekstremt dygtige, danske u-publicerede forfatter spir på nettet, nogle har skrevet i mange år, så må indrømme at jeg ikke helt tror på at jeg så skulle gå hen at vinde.
Det kræver ultra megen øvelse, mange, mange timer at blive en dygtig forfatter, og derfor er jeg blot på vej til at blive bedre og bedre hver dag. I hvert fald mere erfaren, og så kan man da vist kunne komme i den rigtige retning.
Jeg hørte en sige at før man er rigtig øvede i noget, er ikke før end man har brugt over 10.000 timer på det.
Og der kan jeg hurtigt regne ud at det bliver til en del år, selv hvis man har 4-6 timer om dagen, hvilket jo er ret meget for folk med arbejde, familie, venner, fritidsinteresser udover at skrivelysten naturligvis mm. så på trods af 4-6 timer hver evig eneste dag, ”bliver det jo ikke til mere end 1400-2100 timer om året”, og op til de 10.000 timer, er der jo så 5-7år.
Ting tager tid – og så er det jo heldigt at man brænder for det – jeg gør i hvert fald for skriveriet.




Nå nu blev der jo pludselig en hel masse uden-om-snak, så nu til konkurrencen


sakset fra siden;

Temaet er oprør
Temaet for novellekonkurrencen er oprør. Det vil sige, at omdrejningspunktet for din novelle på en eller anden måde skal omhandle "oprør". Men hvad er oprør?
Man kan tale om oprør af politiske grunde - et oprør mod samfundet, systemer osv. Men også som en protest mod skik og brug - et oprør mod f.eks. forældre. Oprør kan også hænge sammen med vrede og ophidselse. Eksempelvis kan en hel by eller land være i oprør efter en frygtelig begivenhed. Men man kan også tale om oprør i mindre målestok f.eks. mod sig selv. Man kan være i "oprør" mod sin krop gennem et ønske om at tabe sig. Eller mod hverdagen og den måde man lever sit liv på. Temaet om oprør at således frit tilgængeligt og helt op til dig at bestemme.
Du vælger også selv, om din novelle skal være romantisk, spændende, uhyggelig, chick-lit, dagbogsagtigt eller noget helt andet. Så længe den bare omhandler et tema om oprør.

 
Baggrunden for temaet
Baggrunden for temaet om oprør hænger sammen med, at Hovedstads Regionens biblioteker har et fælles tema om netop oprør i uge 47. Her vil der være forskellige arrangementer og tiltag på de medvirkende biblioteker, der alle på en eller anden måde har oprør som omdrejningspunkt. For Stadsbibliotekets vedkommende blandt andet i form af novellekonkurrencen, som vi glæder os meget til.

 
 
Noveller udgives i bog Der udvælges 10-15 noveller, der bliver samlet i en bog og udgives af BoD. Torsdag den 24. november offentliggøres bogen til en bogrelease på Stadsbiblioteket.
 
 Betingelser
  • Omdrejningspunktet for novellen skal være oprør
  • Du skal være minimun 16 år for at deltage
  • Novellen må fylde 1-10 sider
  • Novellen skal skrives på computer og indsendes pr. e-mail (se adressen nedenfor)
  • Novellen skal på hver side markeres med navn
  • Ved indsendelse af novellen skal oplyses: Navn, alder, adresse, tlf.nr. og din e-mail
  • Oplys hvor du har hørt om konkurrencen: På lyngbybib.dk, reklame på biblioteket, i Det Grønne Område eller andet
  • Du kan kun deltage med en novelle
  • Novellen skal mailes til lba@ltk.dk senest mandag den 3. oktober 2011 kl. 12








Her er et link til siden:
https://www.lyngbybib.dk/nyheder/novellekonkurrence


NB: Deadline for indsendelser af noveller er mandag den 3. oktober 2011 kl. 12.






God skrivelyst – Venligst JKKN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar