tirsdag den 27. december 2011

Grammatik - Gode Links

Nu vil jeg ikke selv sidde her og terpe i de grammatiske udtryk der findes, det findes der allerede mange gode sider om. Min blog er blot en samlings sted for alt hvad et forfatterspir kan drømme om. Siden vokser stille og roligt. Meningen er dog at der skal komme meget mere brugbart materiale for forfatterspir som jeg selv. De ting jeg selv bruger, de ting der interessere mig, de ting der driller mig, er de ting jeg vil tage udgangspunkt i, da der må være andre som har det som mig selv.



Her er nogle links til nogle gode sider hvor du kan få styr på grammatik:




Dansk 4 dummies:

Let beskrivende side med det man skal bruge, let at overskue, og let at forstå.

Jeg kender side rigtig godt. Den er beskrivelse er meget let at forstå, kort og godt. Ikke så meget uden om snak. Cool facts, men en let forståelig beskrivelse.




Almen Grammatik:

En meget beskrivende gennemgang, kan bruges nyttigt til at få overblik over den danske grammatik. Til de der gerne vil lærer lidt mere end blot kun facts.



Man kan godt overskue siden, og få et hurtigt overblik, men de to andre links er nok bedre til den lette og hurtige gennemgang.




Danish online:

En meget let overgang af alt den danske grammatik, let at forstå. Kan sagtens kopieres ned i et dokument til at gemme, dog ikke beskrivende, men jeg synes ikke det gør så meget. Der er en let beskrivelse med få ord, som er let at forstå, og utrolig nem og nyttig, når man blot skal have repeteret grammatikken.



NB. den side jeg beskriver her er kun den ene side som linket er på, men der findes mere. Måske er denne side egentlig den mest beskrivende af den alle. Den går virkelig i dybten, hvis man kigger rundt på siden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar