tirsdag den 27. december 2011

Min inspiration kommer fra blandt andet fra virkeligheden

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg simpelthen elsker krimi-genren, det gælder både bøger, film og måske mest af alt elsker jeg at se krimi fra den virkelige verden.

Så TLC er min nye bedste ven. De sender så meget krimi-guf. Jeg ser alt hvad jeg kan komme til af krimi opklaringer af mord, røverier, synske efterforsker osv...eller rettere jeg optager det, og ser det så, en aften som i aften.

Jeg læser også om sager på netter, og følger med i aviser og blade.

Alt dette er den bedste måde for mig. Så kender jeg lidt til efterforskning, der kommer google naturligvis ind og er min største hjælp, for hvilke oplysninger man ikke kan find om efterforskning, opklaring og hvad en krimi forfatter ellers kan få brug for.

Hver gang jeg ser en efterforskning om mord, røveri osv. fra den virkelig verden, bliver chokeret hver evig eneste gang. Og hver gang tror jeg at nu har jeg set det værste. Virkeligheden er i mine øjne langt værre end fiktion. Sådan oplever jeg det i hvert fald når man ser disse frygtelige forbrydelser fra virkeligheden. Alligevel er det noget der har interesseret mig lige siden jeg var barn, og sad og så alarm 112, da var jeg faktisk ikke ret gammel.

Så krimi-genren har altid været min interesse, og senere min måde at få og bruge min viden til krimi noveller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar