mandag den 6. februar 2012

Endelig Færdig med ”Skjulte fejl og mangler”

Endelig lykkes det efter seriøs lang tid, at jeg blev færdig med den første bog i Dicte-serien ”Skjulte fejl og mangler” af Elsebeth Egholm, og sikke en skøn læseoplevelse.....

Hun skal i hvert fald ikke have skylden for at det tog så lang tid for mig, at komme igennem den første bog i serien, der har desværre været så mange andre ting, at jeg har måtte læse små afsnit hist og pist, hvilket gør at jeg også læser bogen endnu en gang, det fortjener den uden tvivl. Når jeg går amok i en bog kan det tage mig få dage at læse en bog, så tager den lige igen. Ingen tvivl om det, det fortjener den

Og allerede samme dag begyndte jeg på ”Selvrisiko” som er toeren i Elsebeth Egholms serie om journalisten Dicte fra Århus, min ynglings by skal det i øvrigt lige tilføjes, jeg har selv boet nogle år i smilets by, og det gør bestemt ikke Dicte-serien kedeligere at læse, hun nævner en hel masse steder, og det for en gamle beboer kun bøgerne endnu bedre.

Nå men nu skal jeg passe på at dette ikke bliver til en boganmeldelse, for den kommer inden længe, jeg har allerede fået skrevet de første par linjer til den. Men til alle som elsker femikrimier er dette virkelig en bog for jer, og nu må jeg heller stoppe inden det bliver til en hel boganmeldelse.

Men færdig det blev jeg, og er godt i gang med toer, som jeg allerede er helt forslugt i.

Jeg fandt jo pludselig ud af at den serie, som jeg faktisk ved et kæmpe tilfælde eller kæmpe fejl nu elsker så højt


(I næste indlæg fortæller lige om mit møde med Elsebeth Egholm som faktisk var en kæmpe bommert, og nu har udviklet sig til et forførende kærlighedsforhold, men er det ikke altid sådan med ægte kærlighed at det første møde altid virker så arkarvet, og på trods af det ender så med den helt store kærlighed, ligesom i en ægte kærlighedsfilm, den bedste af slagsen)

Nå prøver lige igen, den serie jeg er ved at læse, fandt jeg jo pludselig ud af kommer på tv2 i 2013 i bedste sendetid, så jeg er bare helt oppe at køre. Jeg skal simpelthen nå at læse hele serien, men hvad vi er kun i anden måneden i 2012 og jeg er færdig med den første bog, så nu mangler jeg kun de sidste 5, mooon ikke jeg lige kan nå det ;-)


Heldigvis, har altid hørt at man skal læse bogen før end man ser filmen, og jeg har aldrig prøvet at læse en bog også se filmen. Jeg faldt heldigvis i søvn da min mand og jeg så Stig Larsson trilogien, og nu står alle bøgerne på hylden, og på trods af min mand gerne vil se den en gang til sammen med mig da jeg faldt i søvn, ja jeg har det med at falde i søvn når jeg ser film, og denne gang var det heldigt, for når jeg så er færdig med Elsebeths Dicte-serie, vil jeg læse Stig Larsson `s trilogien, også kan min mand og jeg se filmene bagefter, selvom han tigger og beder mig jævnligt, men jeg er vedholden!


Hvis du vil læse mere om filmatiseringen af Elsebeths Dicte-serie kan du klikke på linket herunder, hun var desuden medforfatter på ”Den som dræber”


Link:
http://forfatterjkkn.blogspot.com/2012/01/iben-hjejle-hp-i-elsebeth-egholms-krimi.html


Jeg glæder mig i hvert fald som et lille barn at se den, for dette er direkte Elsebeth Egholms helt egen romaner, som jeg jo er kæmpe fan af.

Det er virkelig spændende hvordan de vælger at lave den, hvor grundige de vælger at være, har som sagt aldrig læst en bog, og set filmen bagefter. Så 2013 is my year ;-)




Venligst JKKN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar