mandag den 3. oktober 2011

Nåde ikke deadline til novelle-konkurrence

Måske er det slet ikke så skidt endda!



Deadline til novelle-konkurrence i dag kl. 12 – mit forsøg mislykkes uheldigvis pga. en fatal dumhed som forfatter, som har givet mig en kæmpe lærerstreg.
Til min store ærgrelse, men arbejdet af opbygningen af novellen, er slet ikke forgæves. Jeg har lært at få en backup, og noget større kommer måske ud af mit mislykkede forsøg..... 

Mit sats på at skrive en novelle til konkurrencen ”Oprør” gik desværre helt i vasken, da min harddisk gik fuldstændig i sort, på trods af at min mand som er en haj til computer, lykkes hans intense genoplivning af harddisken uheldigvis ikke, på trods af en kamp, og et inderligt håb fra min side, var alt tabt.

Og uden en sikkerhedsbackup, tog den pokkers harddisk alt med i graven.
Til mit held havde jeg begyndt opbygningen af personer, miljøet, handling, ideer mm. på papir, og havde et spinkelt håb om at nå det inden fristen.

Jeg er en fighter! Jeg giver aldrig op før end det er helt for sent!

På trods af at mine weekender var booket med andre aftaler, forsøgte jeg stadig. Men måtte opgive. Dog er det slet ikke forgæves, der er kommet et utrolig godt fundament op for en novelle, måske endda en spæd start på en roman. Intet er sikkert endnu.

Jeg har ville lægge novellen herind på siden, men indtilvidere, venter jeg. Indtil at jeg finder ud af om det skal være det ene eller det andet.

Så desværre nåde jeg ikke at deltage i konkurrencen, men måske bliver det til noget endnu bedre end dette. Det vil kun fremtiden vise.

Jeg skal i hvert fald nok opdatere jer når den tid kommer.

Arbejdet med noveller er ofte noget der tager tid. Nogle gange kommer det bare ud af sig selv, andre gange har en tekst godt af at lægge lidt i skuffen, hvor man så kan bygge videre på den løbende når lysten til netop denne tekst er der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar